Gry na zamówienie

Nasze dedykowane gry na zamówienie tworzymy już od 2000 roku, kiedy to powstawały przy użyciu bardzo popularnego wówczas narzędzia, o nazwie Macromedia Flash. Gry i aplikacje interaktywne tworzone przy pomocy tego narzędzia oraz języka programowania o nazwie Action Script, można było uruchamiać między innymi w przeglądarce komputera. Duża popularność i niski próg wejścia w tą technologię, przyczyniły się do bardzo szybkiego rozwoju gier internetowych, które okazały się wprost stworzone do celów marketingowych i promocyjnych. W związku z tym powstało wiele portali internetowych, które agregowały różne gry i animacje Flash, dając ich twórcom możliwość zarabiania, czy to poprzez wyświetlane reklamy czy płatne dostępy.

Pierwsza nasza gra powstała dla nieistniejącej już firmy kurierskiej – STOLICA. To był początek rozwoju marki e4games. Następnie nawiązaliśmy współpracę z kilkoma topowymi agencjami interaktywnymi i przez wiele lat tworzyliśmy na ich zlecenie gry edukcyjne, marketingowe i promocyjne. W naszym portfolio mamy realizacje dla takich firm jak: Pepsi, UPC, Chello, Dialog, Netia, Jutrzenka, Wedel, Lajkonik, Murator i wiele innych.

Technologia Flash rozwijała się bardzo szybko. Kolejne wersje wykorzystywanego przez Flash’a języka programowania Action Script 2 i Action Script 3 pozwalały programistom na tworzenie niesamowitych gier, zarówno 2D jak i 3D. Niestety technologia miała wielu przeciwników, a głównym jej oponentem był sam Steve Jobs. Dodatkowo, nagły wzrost popularności platformy mobilnej, której przeglądarki nie pozwalały na wyświetlanie gier i aplikacji stworzonych w technologii Flash, spowodowało, że technologia Flash w ostatnich latach przestała praktycznie istnieć a jej miejsce zajęła technologia HTML5. Dzięki HTML5 można tworzyć gry, które działają e we wszystkich przeglądarkach, zarówno na platformie mobilnej jak i desktopowej. W międzyczasie powstały różne silniki gier, które pozwalają na kompilację praktycznie tego samego kodu, na różne platformy docelowe: WWW, Android, IOS, Windows, MACOS czy konsole.

Obecnie w naszej firmie do tworzenia gier wykorzystujemy, w zależności od platformy docelowej, trzy silniki: Unity3D, Phaser lub Defold. Specjalizujemy się w realizacji gier na następujące platformy i urządzenia:

gry internetowe na zamówienie (HTML5 games) – gry uruchamiane w przeglądarkach zarówno mobilnych jak i desktopowych. Ta technologia rozwija się bardzo dynamicznie. Powstaje coraz więcej portali z grami HTML5, a Facebook udostępnił specjalne SDK dedykowane właśnie grom w technologii HTML5. Moda na RETRO, a w szczególności gry retro, również ma swój wpływ na rozwój gier internetowych w HTML5. Możemy bez instalowania, mając do dyspozycji tylko przeglądarkę, zagrać w takie hity jak: PacMan, Space Invaders, Teris, Mario, Moon Patrol i wiele innych gier, które były bardzo popularne w latach 80tych i 90tych,

gry mobilne na zamówienie – gry realizowane na urządzenia z systeme Android i IOS,

gry desktopowe na zmówienie – gry realizowane na komputery i notebooki z systemem Windows oraz MacOS,

gry na konsolę nintendo switch – gry realizowane na konsolę Nitendo Switch